چهارشنبه ٢٨ آذر ١٣٩٧
صفحه اصلی
تماس با ما
نقشه سایت
»
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
صفحه اصلی > مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات > شورای پژوهشی دانشگاه > شیوه‌نامه طرح‌های تحقیقاتی 

 

شیوه‌نامه طرح‌های تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

۱. تکمیل پروپوزال و اطلاعات مربوط به در سامانه اطلاعات پژوهشی (پژوهان) دانشگاه توسط مجری (یا مجریان) و تأیید همکاری توسط تمام مجریان و همکاران
۲. ارسال پروپوزال به شورای پژوهشی واحدهای تابعه دانشگاه (گروه‌های آموزشی، دانشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی، واحد توسعه تحقیقات بالینی، کمیته تحقیقات دانشجویی، شورای HSR و شورای EDC)
۳. شوراهای پژوهشی تابعه دانشگاه مجازند طرح‌های تحقیقاتی با سقف تعیین‌شده در جدول زیر (جدول شماره ۱) را بررسی و پس از تصویب به همراه صورت‌جلسه جهت بررسی و تنظیم قرارداد به مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه ارسال نمایند. بدیهی است طرح‌های با هزینه بیشتر از سقف تعیین‌شده، پس از تصویب در شوراهای پژوهشی واحدهای مربوطه، جهت بررسی و تصویب نهایی به شورای پژوهشی دانشگاه ارسال خواهد شد.
 

 جدول شماره ۱: سقف تعیین‌شده برای شوراهای پژوهشی واحدهای تابعه دانشگاه

واحد تابعه مبلغ سقف تفویض اختیار
دانشکده پزشکی ۵ میلیون تومان
دانشکده دندانپزشکی ۴ میلیون تومان
دانشکده پرستاری -مامایی ۳٫۵ میلیون تومان
دانشکده پیراپزشکی ۳ میلیون تومان
دانشکده بهداشت ۳ میلیون تومان
مراکز تحقیقاتی ۵ میلیون تومان
واحد توسعه تحقیقات بالینی ۳ میلیون تومان
شورای HSR ۲ میلیون تومان
شورای EDC ۲٫۵ میلیون تومان
کمیته تحقیقات دانشجویی* ۲ میلیون تومان

* تبصره: بنا بر مصوبه مورخ ۱۵ آبان ۱۳۹۷ شورای پژوهشی دانشگاه، سقف هزینه تفویض اختیار شورای کمیته تحقیقات دانشجویی برای طرح‌هایی که دبیران کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده‌های مختلف مجری اول آن باشند، معادل ۳ میلیون‌ تومان و برای طرح‌هایی که دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه مجری اول آن باشد، معادل ۴ میلیون تومان تعیین گردیده است.

۴. ارسال پروپوزال به همراه صورت‌جلسه و سایر مستندات لازم (فرم رضایت‌نامه آگاهانه، چک‌لیست، ...)  به مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه
۵. بررسی پروپوزال در شورای پژوهشی دانشگاه در صورت لزوم
۶. ارسال طرح‌های مصوب در شورای پژوهشی واحدها و دانشگاه به کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست‌پزشکی دانشگاه  جهت بررسی و صدور کد اخلاق 
۷. تنظیم و امضا و ثبت قرارداد طرح پژوهشی و شروع فرایند طرح تحقیقاتی 
۸. پس از امضاء و ثبت قرارداد، دستور پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه مواد غیرمصرفی و  ۸۰ درصد هزینه‌های پرسنلی، مواد مصرفی و سایر هزینه‌ها به مدیریت مالی ارسال و پس از تأمین اعتبار پرداخت می‌شود. مابقی هزینه‌ها، پس از اعلام پایان کار و ارائه مقاله یا انجام سایر تعهدات مربوطه و تأیید ناظران علمی و اخلاقی پرداخت خواهد شد.
۹. اعلام پایان کار: مجری متعهد می‌گردد بر اساس جدول شماره ۲، با توجه به میزان هزینه طرح تحقیقاتی، مقاله حاصل از پروژه مذکور (و یا پذیرش چاپ مقاله) را به همراه خلاصه فرم پایان کار (فرم حسابداری) را جهت انجام فرایند اعلام پایان کار، از طریق سامانه پژوهان به مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه ارسال نماید. 
۱۰. بدیهی است هزینه تعهدآور طرح تحقیقاتی، شامل کلیه هزینه‌های طرح به‌جز هزینه وسایل غیرمصرفی (تجهیزات) طرح می‌باشد.
 

جدول شماره ۲: تعهدات مجری در انجام طرح‌های تحقیقاتی

هزینه طرح تحقیقاتی نوع مقاله پایانی ملاحظات
تا سقف ۵ میلیون تومان حداقل یک مقاله فارسی چاپ‌شده در مجلات علمی پژوهشی داخل  
۸-۵ میلیون تومان حداقل یک مقاله چاپ‌شده در مجلات انگلیسی‌زبان با نمایه حداقل Scopus  
۱۰-۸ میلیون تومان حداقل یک مقاله چاپ‌شده در مجلات معتبر انگلیسی‌زبان با نمایه PubMed  
بالاتر از ۱۰ میلیون تومان حداقل یک مقاله چاپ‌شده در مجلات معتبر انگلیسی‌زبان با نمایه ISI مبالغ بالاتر از ۱۰ میلیون تومان به ازای هر ۲ میلیون تومان یک واحد IF بالاتر خواهد بود.*

      *  به‌عنوان مثال مجری طرح تحقیقاتی با مبلغ ۱۴ میلیون تومان تعهد می‌نماید هنگام اعلام پایان کار، یک مقاله ISI با IF=2 ارائه نماید.

نکات قابل توجه:
۱. چنانچه پس از تصویب و تنظیم قرارداد طرح، به هر دلیل مجری قادر به انجام و یا ادامه طرح نباشد، موظف است سریعاً مراتب را (به همراه دلایل انصراف از انجام طرح) کتباً به مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه اعلام تا موضوع در شورای پژوهشی مطرح و تصمیم‌گیری شود.
۲. چنانچه مجری پس از دوره زمانی تعیین‌شده جهت انجام طرح ( و در صورت تصویب شورای پژوهشی تمدید آن) قادر به اتمام طرح و یا ارائه مقاله پایانی نباشد، موظف است کلیه مبالغ دریافتی از محل طرح را با گواهی امور مالی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و جریمه تأخیر را با نظر شورای پژوهشی دانشگاه پرداخت نماید و تا قبل از تسویه‌حساب مجاز به ارائه طرح جدید نخواهد بود.
۳. تعداد مجاز طرح‌های در حال اجرای (هم‌زمان) پژوهشگران به شرح زیر است:
  اعضای محترم هیئت علمی: ۵ طرح تحقیقاتی
  اعضای محترم هیئت علمی عضو مراکز تحقیقاتی: ۷ طرح تحقیقاتی
  پژوهشگران غیر هیئت علمی: ۲ طرح تحقیقاتی
  دانشجویان: ۱ طرح تحقیقاتی
  دانشجویان عضو کمیته تحقیقات دانشجویی: ۲ طرح تحقیقاتی

دریافت فایل شیوه‌نامه بررسی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
 بازدید این صفحه : 1083
 بازدید امروز : 270
 کل بازدید : 322612
 بازدیدکنندگان آنلاين : 9
 زمان بازدید : 1.5938